مجله گوفر, وضعیت بازار

قیمت دستگاه نظافت صنعتی

قیمت دستگاه نظافت صنعتی

قیمت دستگاه نظافت صنعتی برای افرادی که دارای یک کارگاه یا کارخانه هستند و می‌خواهند محیط صنعتی‌شان را به صورت صحیح نظافت کنند مهم است. دستگاه‌هایی که مخصوص نظافت صنعتی هستند بسیار فراوان و متنوع می‌باشند و قیمت هر کدام هم متفاوت است. در نتیجه، قبل از اقدام برای خرید حتما لازم است تا جهت کسب اطلاعات و دانستن قیمت آن‌ها به مراجع معتبر مراجعه کنید. گوفر تلاش می‌کند در این مقاله هر آنچه که لازم است در این باره بدانید را به شما بگوید.

بیشتر بخوانید: قیمت دستگاه کف‌شور

از جمله دستگاه‌هایی که برای تمیز کردن محیط‌های صنعتی بکار می‌روند، می‌توان به این موارد اشاره کرد: اسکرابر یا زمین شوی صنعتی، جاروبرقی صنعتی، سوییپرها و بخارشوی صنعتی. البته بجز این دستگاه‌ها، وسایل دیگری هم هستند که کارایی‌های مختلفی دارند اما؛ دستگاه‌های اصلی و مهم برای نظافت صنعتی همین چند وسیله هستند. اگر قیمت دستگاه نظافت صنعتی را می‌خواهید، از شما دعوت می‌کنیم که ادامه این مقاله را مطالعه کنید تا با شاخص‌ها و ویژگی‌هایی که در تعیین قیمت موثر هستند آشنا شوید.

با گوفر همراه باشید.

قیمت دستگاه نظافت صنعتی

قیمت دستگاه نظافت صنعتی

قیمت دستگاه نظافت صنعتی چقدر است؟

تمیز کردن محیط‌های صنعتی با نظافت منازل و محیط‌های مسکونی تفاوت‌های بسیاری دارد. شما برای تمیز کردن خانه خودتان، فقط کافی است کف خانه را جارو کنید، شیشه‌ها را با دستمال پاک نموده و برخی سطوح را گردگیری کنید. حتی اگر آلودگی در برخی نقاط زیاد باشد یا لکه‌ای بر روی مبل‌ها افتاده باشد، با یک بخارشوی ساده و یا حتی، با استفاده از دستمال آغشته به سرکه می‌توان آنجا را تمیز کرد.

ولی یک محیط صنعتی، آلودگی‌های فراوانی دارد. از چربی و رنگ گرفته تا آلودگی‌های شیمیایی و اسیدی، جزو موارد متداولی هستند که می‌توانند یک کارگاه یا کارخانه را کثیف کنند. چنین مواردی، سلامتی کارکنان را به صورت جدی به خطر می‌اندازند. بنابراین، نظافت منظم چنین مکان‌هایی نه تنها ازنظر تمیز بودن و زیباشدن آن مکان اهمیت دارد بلکه، برای سلامتی افراد حاضر در آنجا هم ضروری است.

بيشتر بدانيد: وكيوم لودر

اما این وسایل چه هستند و قیمت‌شان چقدر است؟ برای دانستن قیمت دستگاه نظافت صنعتی باید ابتدا بدانیم هر کدام از آن دستگاه‌ها چه ویژگی‌هایی دارند و چه عواملی بر قیمت‌شان تاثیر می‌گذارند. چیزی که درباره قیمت تمام کالاها اهمیت یکسانی دارد، برند آن‌هاست. شما قصد خرید هر وسیله‌ای را که داشته باشید، قبل از هر چیز با مساله برند مواجه می‌شوید. برندهای مشهور گران‌تر و برندهای کم نام و نشان ارزان‌تر می‌باشند. پس، قبل از بررسی تخصصی این دستگاه‌ها بهتر است این را بگوییم که درباره برند دستگاه مورد نظر تصمیم بگیرید. بر اساس بودجه و کیفیتی که نیاز دارید، یکی از برندهای موجود در بازار را برگزینید.

قیمت دستگاه نظافت صنعتی چقدر است؟

قیمت دستگاه نظافت صنعتی چقدر است؟

قیمت اسکرابر صنعتی یا زمین شوی صنعتی

در زمینه قیمت دستگاه نظافت صنعتی یکی از دستگاه‌هایی را که باید نام برد، اسکرابر است. اسکرابر وسیله پرکاربردی است که در مناطق مختلف و برای شستن کف انواع سالن‌ها مناسب می‌باشد. اسکرابر یا همان زمین شوی، انواع مختلفی دارد، که شامل: اسکرابر صنعتی، اسکرابر خانگی و اسکرابر بیمارستانی می‌شود. نوع صنعتی آن را می‌توان به عنوان گران‌ترین نوع زمین شوی به حساب آورد. دلیل گران‌تر بودنش، این است که نوع صنعتی‌ توان بسیار بالاتری داشته و قابلیت‌هایش نیز بیشتر هستند.

بیشتر بخوانید: ماشین اسکرابر

برای اینکه بتوانید یک اسکرابر مناسب را تهیه کنید، باید به چند شاخص توجه داشته باشید. منبع تغذیه، نوع عملکردش و ابعاد، مواردی‌اند که در تعیین قیمت این وسیله بسیار موثر هستند. قیمت دستگاه نظافت صنعتی اگرچه نقش زیادی در خرید ما ایفا می‌کند، اما خب عملکرد آن دستگاه و ویژگی‌هایی هم که دارد، عوامل دیگری هستند که به خرید کردن ما جهت می‌دهند.

منبع تغذیه اسکرابر

اسکرابرها از این جهت، به دو دسته برقی و شارژی تقسیم می‌شوند. قیمت دستگاه نظافت صنعتی از نوع اسکرابر، به این بستگی دارد که آن شارژی باشد یا برقی. نوع شارژی، با باتری کار می‌کند و حتی خیلی از افراد ترجیح می‌دهند که یک باتری ذخیره هم برایش تهیه کنند. اما نوع کابلی نیازی به باتری ندارد. اگر فضایی که قصد نظافتش را دارید مساحت زیادی دارد، مدل شارژی بهتر است. اما اگر مساحت کمی دارد و به پریز برق دسترسی دارید می‌توانید نوع کابلی را بخرید.

نوع عملکرد اسکرابر

عامل دیگری که بر قیمت دستگاه نظافت صنعتی اسکرابر اثر می‌گذارد، مدل عملکرد آن است. از این جهت، اسکرابرها به دو مدل دستی و سرنشین‌دار تقسیم می‌شود. ماشین زمین شوی دستی، مانند جاروبرقی است. باید آن را به جلو هل دهید تا سطح زمین را بشوید. اما مدل سرنشین‌دار، دقیقا مثل یک ماشین عمل می‌کند. سرنشین روی آن می‌نشیند و با فشار دادن پدال گاز، به جلو حرکت می‌کند. همچنین، امکان هدایت آن با فرمان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: ماشین آلات نظافت صنعتی

قیمت دستگاه نظافت صنعتی اسکرابر ربط مستقیمی به سرنشین‌دار بودن و یا دستی بودن دارد. نوع دستی قیمتش بسیار کم‌تر و مدل سرنشین‌دار طبیعتا گران‌تر است. در نتیجه، حتما از قبل تصمیم بگیرید و بر اساس احتیاجات خودتان و بودجه‌ای که در اختیار دارید، یکی را برگزینید.

قیمت دستگاه نظافت صنعتی اسکرابر

عواملی که قیمت اسکرابر را تعیین می‌کنند، علاوه بر منبع تغذیه و نحوه عملکرد، شامل: برند، ابعاد، ایرانی یا خارجی بودن هم می‌شوند. مدل‌های خارجی که توسط برندهای صاحب نام جهانی تولید شده‌اند، کیفیت بسیار خوبی دارند و برای کارخانه‌های بزرگ عالی هستند. اما خب قیمت این مدل‌ها زیاد است. بنابراین، اگر محیط بسیار بزرگی دارید، شاید بهتر باشد یکی از همین برندها را انتخاب کنید. این در حالی است که اسکرابرهای ایرانی نیز کیفیت مناسبی دارند و اگر یک کارگاه یا کارحانه معمولی دارید شاید به کمک مدل‌های ایرانی هم کارتان راه بیفتد. اسکرابر ایرانی کیفیت بسیار مناسبی دارد و در مقایسه با انواع خارجی، ارزان قیمت است.

قیمت اسکرابر صنعتی یا زمین شوی صنعتی

قیمت اسکرابر صنعتی یا زمین شوی صنعتی

 جاروبرقی صنعتی

دومین گزینه در مقاله قیمت دستگاه نظافت صنعتی جاروبرقی‌های صنعتی هستند. یک جاروبرقی معمولی، توان مکش متوسطی دارد و می‌توان گرد و غبار و تکه‌های زباله کوچک را از روی فرش یا زمین بکشد. اما برای اینکه کف مراکز صنعتی را بتوانید جارو بکشید، حتما به یک جاروبرقی صنعتی نیاز خواهید داشت. این جاروبرقی‌ها، هم توان مکش بسیار قدرتمندی دارند و هم اندازه کیسه‌شان بزرگ‌تر است.

برای اینکه بتوانید یک جاروبرقی مناسب داشته باشید، حتما به اینکه توانش چند وات است توجه کنید. توان جاروبرقی‌های صنعتی بیش از دو برابر مدل‌های خانگی است. هرچه توان بیشتر باشد، قیمت را نیز افزایش می‌دهد. در کنار آن، به ابعاد کیسه نیز حواس‌تان باشد. اگر کیسه کوچک باشد، موقع کار دائما مجبور می‌شوید تا کار را متوقف کرده و کیسه‌اش را خالی سازید. این مساله موجب می‌شود زمان و انرژی زیادی را از دست بدهید. اما با تهیه یک مدل پیشرفته‌تر که سایز کیسه‌اش هم بزرگ‌تر باشد، خودتان را از این مشکل راحت می‌کنید.

 جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی

سوییپر، و تفاوت سوییپر با اسکرابر

سوییپر، وسیله دیگری است که برای نظافت اماکن صنعتی کاربرد دارد. برای بسیاری از افراد این سوال مطرح است که سوییپر چه تفاوتی با اسکرابر دارد. برای تشریح تفاوت سوییپر با اسکرابر، لازم است تا ابتدا عملکرد خود این وسیله را توضیح بدهیم.

سوییپرها برای جمع کردن گرد و غبار از سطح زمین به کار می‌روند. حتما دیده‌اید که نیروهای شهرداری خیابان‌ها را به کمک یک نوع خاصی از ماشین‌ها پاکسازی می‌کنند. وقتی که این ماشین‌ها از سطحی عبور می‌کنند، شاهد تمیز شدن آن سطح از گرد و غباری که قبلا وجود داشته می‌شوید. اسکرابر ابتدا با آب، زمین را خیس می‌کند و بعد آن سطح را با طی پاکسازی نموده و سپس آب کثیف را به کمک مکش پاک می‌سازد. اما سوییپر از آب استفاده نمی‌کند. فقط پره‌هایی دارد که وقتی روی یک سطح قرار می‌گیرد، باد ایجاد می‌کند و تمام گرد و غبارهای موجود را در هوا معلق می‌کند. سپس، آن گرد و غبار معلق شده را سریعا توسط سیستم مکش خود جمع‌آوری می‌کند.

سوییپر، و تفاوت سوییپر با اسکرابر

سوییپر، و تفاوت سوییپر با اسکرابر

بخار شوی صنعتی

آخرین وسیله‌ای که در لیست مقاله قیمت دستگاه نظافت صنعتی باید به آن اشاره کنیم، بخارشوی صنعتی است. بخارشوها نیز مثل بسیاری از وسایل نظافتی، هم نوع خانگی و هم نوع صنعتی دارند. بخارشوی صنعتی گران‌تر از نوع خانگی است و به همین اندازه، توان بیشتری هم دارد. به کمک بخاری که ایجاد می‌شود، می‌توان بسیاری از سطوح آلوده را به خوبی ضدعفونی و تمیز کرد.

بخار برای برداشتن لکه‌ها از روی پارچه و مبل و تخت عالی است. حتی می‌توان شیشه‌هایی که کثیف هستند را به کمک بخارشوی تمیز ساخت. بخای شوی صنعتی دستگاهی است که داشتنش کمک می‌کند در بسیاری از مواقع، آلودگی‌ها و لکه‌هایی که سخت پاک می‌شوند را تمیز نمود. به همین خاطر هم، پس از اسکرابر و جاروبرقی و سوییپر، به بخار شوی اشاره نمودیم.

بخار شوی صنعتی

بخار شوی صنعتی

نتیجه‌گیری

برای اینکه بتوانید از میان وسایل مخصوص نظافت اماکن صنعتی، یک یا چند مورد مناسب را انتخاب کنید، لازم است همزمان به قیمت و عملکرد آن‌ها توجه داشته باشید. قیمت دستگاه نظافت صنعتی نیز بر اساس چند شاخص تعیین می‌شود. ما سعی کردیم تا در این مقاله همه این نکات را به شما معرفی کنیم.

اسکرابرها و انواع آن‌ها را معرفی کردیم. گفتیم که قیمت اسکرابر صنعتی بر اساس منبع تغذیه (شارژی یا برقی) و شکل عملکرد (دستی یا سرنشین‌دار) تعیین می‌شود. سپس، جاروبرقی صنعتی را تشریح کردیم و به میزان اهمیت توان مکش و سایز کیسه‌اش اشاره نمودیم. در سومین مورد، سوییپر را معرفی کردیم و به بررسی تفاوت‌های سوییپر با اسکرابر پرداختیم. گفتیم که اسکرابر و سوییپر، هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. اولی به کمک آب زمین را می‌شوید و خشک می‌کند اما دومی؛ بدون آب گرد و غبار را از سطح زمین پاک می‌سازد. در آخر هم، بخار شوی صنعتی را تشریح نموده و مزایای آن را برشمردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *